ואלה וגו' איש וביתו באו. הפסוק מתחיל באות ו' ומסיים בו' כנגד שנים עשרה שבטים, וזהו ווי העמודים. (בעל הטורים)
ומה המים כשאין אדם יודע לשוט בהם סוף שהוא מתבלע, כך דברי תורה אם אין אדם יודע לשוט בהם ולהורות בהם סוף שהוא מתבלע.
ומה המים מניחים מקום גבוה והולכים במקום נמוך, כך תורה מנחת מי שדעתו גבוהה עליו ומדבקת במי שדעתו נמוכה עליו;
"ותראהו והנה נער בוכה... ותאמר מילדי העברים זה" (ב, ו) - בתיה ראתה אותו בוכה, אבל לא שמעה אותו, לפיכך אמרה: אין זאת אלא מילדי העברים הוא זה. יהודי מסוגל לבכות חרש ללא השמעת קול...(הרה"צ ר' בונם מאוטבוצק)
גם ערבים זקוקים לברכה (מתוך הספר אביהם של ישראל חלק ג' על מרן הראש"ל הרב מרדכי אליהו זצ''ל )
פעם, בתקופה של יריות בדרכים ופיגועים רבים, הרב מרדכי אליהו זצ"ל היה בדרכו למערת המכפלה, אך הרב כדרכו, לא הסכים לנסוע ברכב ממוגן ירי. הוא היה אומר שהוא נוסע רק ברכב שבו נוסעים כל המתיישבים ביהודה ושומרון. נסענו בשיירה,כך שלפני הרכב של הרב ואחרי הרכב של הרב נסעו מכוניות שלנו, ובסופה של השיירה נסעתי אני עם הרכב שלי. באחד הסיבובים הראשונים לאחר שיצאנו,נכנסה מונית ערבית לשיירה שלנו ונצמדה לרכב ,מאחוריו ממש. האנשים שהיו ברכב שאחרי הרב נדרכו כולם מחשש לפיגוע וניסו בכל דרך לעקוף את המונית הערבית ,אך ללא הצלחה. היא נצמדה לרכב של הרב כמו עלוקה, ושום תרגיל שניסינו לא עזר. לא הצלחנו להיכנס בין הרכב של הרב לבין המונית הערבית ולהפריד בניהם. הלחץ היה גדול, עד שכמעט וקרתה תאונה, אך הרב בעצמו פתר את הבעיה – הוא ביקש לעצור בצד הכביש. כמובן שכולנו עצרנו, דרוכים. גם המונית הערבית עצרה. יצאו ממנה שלושה גברים ואישה אחת, לבושים כאפיות וג'לביות כערבים לכל דבר. מיד נצמדנו כולנו לרב, על מנת לגונן עליו מפני הנוסעים המוזרים שיצאו מהמונית, אבל הרב רק חייך חיוך רחב ואמר לנו: "תקראו להם שיקבלו ברכה".ערבים? ברכה? זה לא מספיק מסוכן גם ככה? כך חשבנו לעצמנו,אך לא העזנו להפר את דברי הרב וקראנו להם. למרבה ההפתעה, הם באו! התקרבו אל הרב והסירו את הכאפיות מעל ראשיהם ...לפתע התגלו לעינינו כיפות צחורות ששכנו אחר כבוד מתחת לכאפיות. להפתעתנו הסתבר לנו כי מדובר בחבורה של מסתערבים שקיבלו משימה לשמור על הרב בדרכים, באותם הימים של סכנה גדולה.
חוויית השבוע שלי
http://h-y.xwx.co.il/
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה